zaterdag 18 april 2015

lezen!!!


Ik vind lezen heel erg leuk, maar ik vind het moeilijk om ermee te beginnen. Mijn moeder zegt altijd als ik weer eens tv aan het kijken ben: “ga toch eens een boek lezen!”. Maar ik doe waar ik goed in ben, UITSTELLEN! Ook al is dat niet erg handig. Soms moet je je er maar overheen zetten en gaan lezen, dan besef je pas dat lezen echt leuk is! Als ik toch eindelijk besloten heb m’n mobiel weg te leggen en even lekker te gaan lezen, kan ik niet meer stoppen.

De top 10 boeken die ik leuk vind:
1.   De grijze jager (serie)                                             John Flanagan
2.   De broederband (serie)                                          John Flanagan
3.   Het leven van een lozer (serie)                              Jeff Kinney
4.   Dagboek van een muts (serie)                               Rachel RenĂ©e Russell
5.   Het magisterium (serie)                                          Holly Black en Cassandra Clare
6.   The hunger games (serie)                                      Suzanne Collins
7.   Torak en wolf (serie)                                               Michelle Paver
8.   De labyrint renner (The maze runner) (serie)         James Dashner
9.   Harry Potter (serie)                                                 J.K. Rowling
10. Boy 7                                                                      Mirjam Mous
 (Al deze boeken vind ik even leuk dus er zit niet echt een volgorde in).

Vaak zoek ik boeken uit op de schrijver. Als ik merk dat een schrijver fijn schrijft kies ik zijn of haar boeken. Nog belangrijker dan de schrijver vind ik het genre. Het liefst lees ik fantasie, ten eerste kan je dan in een hele andere wereld stappen, als een soort droom. Ten tweede zijn fantasie boeken niet voorspelbaar, de schrijver kan alle kanten op gaan. Er zijn geen regels bij schrijven en dat is vast de reden dat mensen schrijver willen worden.


Zelf vind ik schrijven best leuk, zoals schrijven op een blog. Maar ik heb nog niet echt een eigen stijl ontwikkeld. Dat is de bedoeling van dit blog project. We doen dit project met drie 2e klassen. Ik vind dat sommige mensen al een hele eigen stijl hebben en over superleuke onderwerpen schrijven.


Bij meer lezen kan je plaatjes van de boeken zien.....


1 opmerking:

  1. Arggh, net heel verhaal geschreven, had ik kennelijk als eerste een profiel moeten selecteren. Heb ik nu gedaan, nl. via mijn Google account. Ik houd het nu kort, eerst maar eens kijken of er nu wel iets geplaatst wordt....?
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen